Fredagsmys

 
I fredags var jag och Hampus hemma hos mig och passade vovven när mamma och pappa var ute och åt middag. Trerätters blev det och åt verkligen det vi ville ha till middag. Carpaccio till förrät, en ryggbiff med hemmagjord bearneise, stekt potatis och grönsakertill huvudrätt (hade rödkålscoleslaw också men glömde få med det på bild) och sen blev det lite glass till efterrätt. Inget planerat innan egentligen men det hade vi hemma och så blev det :) riktigt mysigt! Drack ett fantastiskt rödvin till middagen som var från 2001, pappa hittat ur sina gömmor och det var väldigt gott! 
 
Roligt att laga god mat tillsammans. Matlagning som man måste göra varje dag blir roligare om det görs till en gemensam grej. Vi båda älskar att laga mat och testar nytt och hjälps åt mycket. Det blir och kommer inte bli en börda :) längtar till vi har vårt tillsammans och jag kan laga middag till honom och han till mig och tillsammans i ett större kök. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0