Fjärde och sista året

Igår var det första dagen i skolan på mitt sista år! Helt sjukt snabbt tiden har gått, jag påbörjar nu mitt fjärde och sista år, och i juni nästa år så är jag klar!! What?! Man får vara stolt över sig själv och det är jag verkligen, jag ska klara detta lika bra som de andra tre åren! Kämpa!

Panoramapunkt

Utsikt överBerlin på ca 100 meters höjd. Hissen upp är den snabbaste i Europa på 8,5 meter per sekund. Hann inte ens få lock för öronen när man åkte ner eller upp för det gick så snabbt haha :) utsikten var riktigt fin!

Vi åkte till Berlin

Har försökt skriva ett inlägg i 3 dagar nu men appen, eller vad det nu är fel på, vill inte alls! Försöker igen...

Efter Mallorca åkte vi inte hem till tradiga Sverige, vi tog sista delen av veckan i Berlin!! ❤️️ En underbar stad som vi varmt rekommenderar! Men just nu så har vi precis landat på Arlanda för en mellanlandning innan flyget går till Köpenhamn och vi snart är hemma igen :( har haft en så härlig vecka med massa sol och mys, vill verkligen inte hem!

Vattnet

Vi lämna den fina ön Mallorca imorse. Vi kommer absolut att åka dit igen! Jag älska det, finaste vattnet jag någonsin badat i!

Tips på resmål

Jag gillar verkligen detta ställe! Jag har varit här (på Mallorca) när jag var så liten så jag inte kan komma ihåg det, så uppskattar verkligen detta nu, roligt att se nya ställen i världen!

Idag åt vi en megagod frukost och sen tog vi en promenad till stranden här bredvid. Som ni ser på sista bilden så var det så himla fint där!! En liten lagun med restauranger runt om. Vi satte oss där och tog ett glas och njöt av utsikten!

Mallorca

Hejhej från ett soligt Mallorca! Kom till hotellet vid 11 tiden i förmiddags, gick ner till poolbaren och åt lite lunch och sen blev det massor med sol och bad! Vi njuter! Nu ska vi in till Hampus pappa och dela på en flaska bubbel och sen väntar en god middag!

Mallis - me like! ❤️️

Bio

Dessa två filmer har jag varit och sett på bio senast. Nr1, Tarzan, Tyckte den var jättebra! Inte alls som förväntat, det var mer en fortsättning på den man såg som liten och inte en exakt likadan. Vilket var roligt :)

Nr2, Sausage party - typ en av de sjukaste filmerna jag har sett. Sjukt rolig i många delar och väldigt tramsig men ja haha rolig! Ett gott skratt fick man många gånger, helt spårad film. Kanske inte värt ett biobesök men se den bara någon gång och skratta lite!

Äntligen fredag

Vilken mysfrulle vi hade en dag förra veckan! ❤️️

Nu ska jag snart dra mig upp ur sängen. Det är äntligen fredag och sista semestern kan börja!! Idag ska jag packa färdigt och i eftermiddag kommer Fay hit och vi ska laga något gott att äta och titta på OS eller en film 😊 sen imorgon.... (Trumvirvel) åker vi (jag & Hampus) till MALLORCA! ☀️ Vi har klämt in en liten semester innan jag börjar skolan, och det blir höst, för att avrunda sommaren lite. Ska bli så skönt, har längtat så länge!

Pussel

Var hemma hos Fay häromdagen och vi la pussel! Jag har aldrig gjort det, mer än när det var 10-15 bitar när man var liten liksom. Hur fast blev inte jag? Jo på vägen hem köpte jag mig ett eget 1000-bitars. Igår satt jag och Hampus i några timmar tillsammans och pussla. Jättemysigt, så nu är vi snart klara! ☺️

En titt i arkivet

Haha denna bilden är tagen för 5 år sedan vid Fays sommarstuga. Jag älskar den! Hur fin är den inte liksom?!

Sväng till Malmö

Igår blev det en sväng till Malmö med Linnea. Vi åt god lunch på lilla torg och sen gick vi och shoppa lite 😊 fick med mig hem två nya pennor till skolan, en förvaringslåda till post och lite annat när man kommer innanför dörren, en kroppsolja, två små vasar och lite godis. Ska snart dra mig upp ur sängen och börja dona lite med den där lådan och få snyggt där vi lägger nycklar och annat när man kommer hem. Lätt att det samlas allt för mycket skit där, som kvitton, prislappar, mynt från andra länder, medlemskort från olika stället osv. Ja ni vet!

Är ledig idag också, så efter lunch så ska jag bege mig hem till mor och far och ikväll blir det middag där med min farbror, faster och kusin från Stockholm 😊

Paella

Igår lagade jag och Hampus vår allra första Paella! Det var lättare än vad vi trodde men vi kom på lite saker i efterhand som blev fel för det smaka inte riktigt som i Spanien. I alla recept som typ Mobergs och Ica mfl. har de skrivit för mycket krossade tomater, tycker vi. För så mycket tomat har de inte i den man får i Spanien. Sen ska man inte röra i det så mycket som vi gjorde, helst ska det nästan bränna fast lite i pannan. Dock måste vi köpa en riktig paellapanna så vi inte förstör stekjärnet som vi har 😊 det blev väldigt gott ändå, men inte en 10 poängare.