Om jag inte var lärare?

 
Till och med barnen har frågat mig detta och jag har aldrig något bra svar för jag vet faktiskt inte. Jag har aldrig varit säker på vad jag vill bli och inte förrän på gymnasiet tog jag beslutet om att söka till lärare och jag var inte övertygad då heller. Jag tänker att jag ser om jag kommer in, börjar och ser om det verkar roligt och är det inte det så hoppar jag av och tänker ut något nytt. 
 
Just lärare är nog ett av de yrken som till största del ärvs av familjen men jag har ingen i min släkt av de "äldre" som är lärare. Min kusin som är 3-4 år äldre än mig är det men det är inte så att det har ärvts av vår släkt. 
 
Men om jag ska svara så kanske det hade blivit något inom service. Jag har jobbat mycket i smyckesbutik som jag har tyckt varit väldigt roligt men ja... att alltid jobba i butik hade jag nog tröttnat på. Men ett jobb där man träffar människor är verkligen ett måste. Idag så ångrar jag verkligen inte mitt yrkesval och är så tacksam för det! 
 
Ni som läser, vad arbetar ni med? eller studerar till? 
 
Relaterad bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0