Kvällsjobb

Det är standard att sitta och jobba strax innan man går och lägger sig för att strukturera upp dagen och bocka av så man har klart för sig vad som gäller på lektionerna till morgondagen. Ibland går det snabbt, ibland segar man och ibland som idag har jag idétorka till morgondagens pyssel på eftermiddagen. Insåg lite för sent att vi kommer bli klara snabbare med det vi ska göra klart imorgon från förra veckan så en liten mandala-döskalle-mask kommer det att bli, lite kul nu inför halloween snart också. Så kreativ var jag på kvällskvisten haha (efter mycket googling) Sov gott! 
 
Dios De Los Muertos Cutout! cdn2.bigcommerce.com n-zfvgw8 0mm7mv5 product_images uploaded_images skull-coloring-page.jpeg?t=1476997242
 
Men det är även detta som jag älskar med mitt jobb. Allt från pyssel till att göra bedömningar, forma bokstäver till att skapa slutna kretslopp, leka lekar till att plantera växter, lära sig klockan till att ha lässtund, planera arbetsområden till att rätta matteböcker och allt där mellan. En dag är inte den andra lik! 

Kommentarer
Postat av: Elin

Tycker du att läraryrket är så dåligt betalt som många tror, du borde ju va rätt bra koll nu eftersom du är ny exad och säkert fått förhandla om din lön :)

Svar: Att man inte vill bli lärare pga "dålig" lön är orättvist att säga tycker jag, för man tjänar ju mycket mer pengar än många andra yrken. Men sen tycker väl nästan alla människor att man är underbetalda (kan jag tänka mig) om man sköter sitt jobb bra :) Jag anser att jag hamnade på en bra ingångslön men kan idag säga att på min arbetsplats har jag redan nu som nyexaminerad lärare fått ta mycket ansvar så att få högre lön hade jag absolut velat ha, men jag säger inte att det är dåligt betalt. Det är stor skillnad på vart man jobbar som lärare och till vilken ålder. Men mer pengar till skolan tycker jag behövs i vårt samhälle men sen att det går direkt som lön till lärarna är inte ett krav. Allt stöd och hjälpmedel underlättar för oss lärare ju, det kan vara med värt än pengar i fickan :)
Oliwia Eriksson

2017-10-17 @ 18:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0