Weekend

Bildresultat för munchen
 
Vi ska åka på en weekend till Müchen som ligger lång ner i Tyskland, ganska nära Österrike :) Ska bli så mysigt och jag tror att vädret kan vara riktigt vårigt när det är så pass långt ner också. Varför vi åker dit har vi nog ingen speciell anledning för, ser ut att vara fint där och det är en stor stad i Tyskland och vi tycker väldigt mycket om Tyskland. God mat, fina städer, trevliga människor (de vi mött), bra priser m.m. Ofta billigt att åka dit, det är ofta det vi kollar på när vi ska resa, inte så specifika med vårt resmål men nu när vi försöker hitta nya destinationer så börjar priserna gå upp då vi har åkt till alla dessa städer där det ofta är bra pris på flyg och som vi haft tur att hitta biljetter till. Minst en gång i veckan sitter jag ju på resesidor speciellt sas och letar flygbiljetter, så himla roligt och om man tittar så ofta är det ju då man lyckas hitta bra priser :) Mat & resor är det vi lägger mest pengar på, stora intressen! 
 
Vi har bokat två restauranger redan till kvällarna i München, en finare köttrestaurang och en riktigt tysk rustik med schnitzel och liknande. Jag hoppas också på att där är bra shopping då jag är sugen på att köpa mig både en ny vit bh, ett par nya vita sneakers och en vit skjorta. Mycket vitt, sån feeling man får när solen och våren kommer, att ha på sig med vitt med ett par snygga blåa jeans! Jeans ska jag nog också leta efter. 
 
Någon som varit i München och har något att rekommendera? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0