Chateau Foret

 
I fredags var vi ute och firade att jag fått jobb och gick till Chateau Foret här i Helsingborg. Har pratat länge om att gå dit och ångrar verkligen att vi inte har varit där tidigare, dock var detta ett perfekt tillfälle att gå dit, men med tanke på så god mat så kan jag säga att det är det bästa i stan och något av det bästa jag ätit någonsin! Jättemysigt ställe och med väldigt bra och trevlig service också. 
 
Vi började med vars ett glas champagne och delade på en charktallrik, sen tog vi båda minipilgrimsmusslor med en salladscreme, majonäs, rostad lök, inlagd och friterad pepparrot och purjolök som förrätt. Så gott! Sen till huvudrätt tog jag oxkind med permesanpotatis, friterad broccoli, broccoliskum, pumpapure och pumpakärnor - herregud vilken kombination!! Hampus tog en klassisk Moules Frites med då musslor och pommes, något jag aldrig ätit innan men fick smaka och det var också jättegott. Sen till efterrätt blev det en kaffelatte och smågodis. Mumma! Hampus tog vaniljglass och en limoncello. Vi drack ett jättegott rödvin till detta och priserna på fina viner var inte så farliga heller. 
 
Vi är så nöjda över den kvällen och kommer absolut att gå dit igen, detta ligger nu på min topp 3 av bästa restauranger jag någonsin har varit på! Tips!

Kommentarer
Postat av: Meg

men mums vd gott det lät! och grattis till jobbet :)

Svar: Tack så mycket!! :D
Oliwia Eriksson

2017-03-21 @ 15:38:41
URL: http://megs.blogg.se
Postat av: Pauline Hurtig

vad gott och mysigt :)

2017-03-22 @ 09:20:45
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0