Nya pengar

 
Igår var det de sista nya pengarna som kom ut i handeln :) Jag vet inte om man ska skratta eller gråta med tanken på att försöka leta rätt på alla mynt man har innan de gammla försvinner. Jag har blivit en människa som nästan endast använder kort numera men jag vet att jag har mynt lite här och var i alla mina väskor och i bilen ligger där alltid lite i alla fack. Tur dock att det inte är så mycket pengar haha om man inte hinner hitta rätt på alla, inte förrän nästa sommar som det är sista dagen att använda dem. Hade varit värre om man gick miste om en femhundring!! Vad tycker ni om de nya sedlarna & mynten? Hundringen ser lite ut som en monopolpeng tycker jag men annars så är de fina :) tycker dock inte om kopparmynten och femman. De silvriga var väl hur bra som helst och varför ska vi ha en 2 krona? 
 
Tänkt att man måste byta ut alla parkeringsautomater och andra automater bara för att mynten har bytt storlek, tänk den som får det jobbet!?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tycker det känns kul med förändring! :)

2016-10-04 @ 10:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0