För att resa är ju livet

1. Vilken är den varmaste respektive kallaste resan du gjort?

Den varmaste resan har varit Thailand och kallaste måste vara skidsemestern i Sälen.

 

2.Hur länge varade din längsta resa?

När jag var liten (1-10 år ungefär) var vi ofta i Sanien 6-7 veckor varje sommar

 

 

3.Vilka tips skulle du ge till en turist som skulle vilja resa till staden du bor i?

ÅK HIT, du kommer älska det och vilja flytta hit. Helsingborg är Sveriges och sundets pärla. Mysig stad, måga restauranger, perfekt för romantiska promenader, ta en tura, sola på stranden, spring en sväng i skogen osv osv. Jag älskar det i alla fall! 

4.Favoritland att resa i?

Att resa runder i ett land har jag aldrig gjort mer än att stannat på två olika ställen. Men jag hade så gärna velat göra det i Thailand, har sett ett par olika ställen i Thailand men vill se mer!!

5.Vad är den turistigaste platsen du varit på?

Hm.. kanske Madame Tussauds i London, mycket folk och något man måste göra känns det som? Eller BIg Ben, där är ju så himla mycket folk alltid. Eller åkt ut på någon ö i Thailand och snorklat, där är ju alltid mycket turister på båtar som kommer och lägger till. 

 

 

6.Har du några måsten i reseväskan?

Kameran måste absolut utan tvekan följa med! Kan ibland drömma innan vi ska resa att ja glömmer kameran, tur att man ofta kan köpa en ny lite över allt var man åker, vilket får mig att bli lugn i drömmen och sen ännu mer lugn när jag vaknar och ser kameran i väskan! haha 

 

7.Dina fyra bästa resebilder.

Jag kan inte välja ut bara 4 bilder som jag tycker om från alla resor men här är 4 bilder som jag har tagit och som säger vad det är för plats och som ger mig många minnen när jag ser den. 

 

 

8.Vart skulle du vilja åka just nu?

Just exakt nu i denna minut är min spontana tanke Portugal. Varmt och nog mycket att se :) 
(Sen alla framtida plenerade resor såklart, men dit vet jag att jag ska till)

 

9.Vad är den sämsta resan du gjort?

Finns nog inga dåliga resor. Inte så roligt när vi var i Sälen dock och jag bröt mitt ben när jag åkte skidor, kunde jag varit utan. Undra hur mitt liv hade sett ut om jag fortsatte med gymnastiken bland annat som jag inte kunde efter det. Inte för att jag var duktig men jag tyckte det var SÅ roligt! 

 

10. Ett ställe du absolut inte vill åka till?
Jag har varit i New York en gång och var ganska besviken så har inte något sug alls att åka dit igen. Men någon gång i framtiden kanske det blir så ändå, hade jag blivit medbjuden på en resa dit hade jag inte sagt nej, tror jag haha, eller hade först väl försökt se om vi kunde åkt någonannanstans haha! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul läsning
Kram

2016-03-08 @ 18:19:51
URL: http://www.houseforus.blogg.se
Postat av: MALIN

Jättehärligt inlägg! Resa är ju verkligen det bästa som finns :) Kram

Svar: så roligt att höra! Ja men eller hur :) kram!
Oliwia Eriksson

2016-03-08 @ 19:03:39
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: josephine Asplund

Intressant! =) Hoppas du får en fin kväll & lycka till med bloggen!
Kram <3

Svar: Tack så mycket!! :D
Oliwia Eriksson

2016-03-08 @ 19:26:31
URL: http://josephineslifee.blogg.se/
Postat av: desslivet.blogg.se

Har heller inga önskningar att åka till New York igen. Been there, Done that! Mot nya resemål! ;)

2016-03-09 @ 13:53:06
URL: http://desslivet.blogg.se/
Postat av: sara

så härligt att resa! :)

2016-03-09 @ 15:07:39
URL: http://sarakarlson.blogg.se
Postat av: Amanda

Det var roligt att läsa! :)

Svar: Roligt att höra :)
Oliwia Eriksson

2016-03-10 @ 10:10:48
URL: http://nouw.com/amanda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0