Mitt 2015

 
Efter vi åkte till Thailand så har bloggen stått helt still. Jag försökte skriva där nere men appen krångla och efter att jag skrivit ett långt inlägg och det sen försvann så försvann känslan med. Tror alla bloggare vet vad man pratar om när sånt händer! Det har varit ganska skönt att inte ha bloggen att tänka på hela tiden men samtidigt gillar jag bloggen också ju. Men det är ett nytt år, man har laddat upp lite nu efter semester, jul och nyår. Jag tycker om att kunna gå tillbaka i bloggen och läsa om mina år och upplevelser hur man tänkte då så nu blir det en nystart efter 1,5 månad. Massa bilder ska komma från Thailandresan och ska skriva en hel del om den, för det var grymt!! 
 
Nu kommer en årlig lista över hur mitt 2015 var ♥
 
Höll du några av dina nyårslöften? - Jag hade nog inget nyårslöfte så seriöst men vet att jag ville gå ner i vikt och träna ordentligt, så som jag vill varje år, men i våras träna jag på bra och gick ner 4,5 kg men tyvärr gått upp det igen efter jag sluta träna så mycket och tänka typ i maj/juni. Men ska ta tag i det nu igen :) 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? - Nej

Dog någon som stod dig nära? - Nej

Vilka länder besökte du? - Tyskland (Berlin), England (London), Spanien (Torrevieja), Danmark (Helsingör), Polen (Warszawa), Thailand (Huahin & Bangkok) 

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? - Hm.. Nej

Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016? - I år har det jag mest längtat efter slagit in, att flytta ihop Hampus. Vet inte riktigt vad jag kunde ändrat på iår, det har varit ett bra år. Kunde kanske önskat att jag fick lite mer jobbr under hösten. Men det hoppas jag ändras nu.
 
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? - Många datum som jag kan tänka på och sen minns att vi gjorde något roligt på, men inget som är ett sånt minne som är ett av de bästa i livet. Gick ju inte och blev fölovad tyvärr haha. Men många fina dagar detta år ♥

Har du varit sjuk eller skadat dig? - Inget sjuk mer än förkylning (peppa peppa ta i trä), stukade min lilltå rejält för 2 månader sedan. Om det är de största bekymmret jag hade inom den kategorin var det ett ganska ok år. 
 
Bästa köpet? - Hm.. ingen materiel grej som jag kan komma på som var wow liksom men alla resor är världa alla pengar, det är alltid bra köp! 

Vad spenderade du mest pengar på? - Mat och resor

Gjorde någonting dig riktigt glad? - Att bli sambo med Hampus ♥

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2015? - Inget verkligen som klingar nu i huvudet, när jag hör dem kommer ja känna igen dom för de spelades förra sommaren men om 2-3 år kommer jag inte minnas, just det det var den låten 2015. 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? - Gladare måste jag nog säga :)

Vad önskar du att du gjort mer? - Umgåtts med vänner, tränat och rest ännu mer, kan inte få för mycket av det! Endast plånboken som sätter stopp just nu, såklart! 

Vad önskar du att du gjort mindre? - Vara så snäll mot andra som inte gynnar mig något, Ibland inser man att i många situationer är människor så egoistiska, och ibland måste jag också få vara det. 

Hur tillbringar du julen? - Det var en lång jul! den 23 firade jag och Hampus hemma med julbord och klappar, den 24 var jag hos mamma och pappa, den 25 firades det hos Hampus mamma, den 26 hos Hampus pappa och den 27 hos mamma och pappa med kusinerna också. 

Blev du kär i år? - Har varit kär hela året!

Favoritprogram på TV? - Game of thrones kikade jag och Hampus på, så himla bra! Även desperate housewives är grymt! 

Bästa boken du läste i år? - Konsten att höra hjärtslag 

Något du önskade dig och fick när du fyllde år? - Parfym typ. Inget av de andra önska jag mig, vad jag kan komma på :)

Något du önskade dig men inte fick? - Inte till födelsedagen, tror jag, men mycket i julklapp som man kom på i efterhand.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? - Skönsång av min älskling när jag vaknade, en tidig frukost innan han skulle till jobb, sen en dag hemma hos mamma och pappa och på kvällen gick vi 4 ut och åt en jättegod middag. Blev det inga kalas och det var mysigt ändå! 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? - Lite mer klirr i kassan, som man alltid önskar, men det har varit ett bra år, kan inte komma på något av större slag som skulle gjort det mycket bättre :)

Har du fått några nya vänner under 2015? - Elin i min klass och som jag skriver mitt stora arbete med nu har man kommit närmre på grund av arbetet och mycket tid tilsammans, väldigt roligt! 

Vem saknade du mest? - Jag vet inte... alla nära och kära som inte är hos oss så klart men annars har jag varit i min bubbla mycket och speciellt med att flytta hemifrån att det många gånger varit skönt att bara vara.

Har du lärt dig något nytt? - Utvecklats i skolan och i min roll som lärare efter vår praktik. Vilket lättar mitt hjärta en del. Även känner jag att på jobb så går det frammåt och man blir även säkrare där ju mer man jobbar :)

Vilka förväntningar har du på det kommande året? - Uppleva massor. Ha roligt. Va med de människor som gör mig glad. Kämpa med mål. Hej 2016!

Kommentarer
Postat av: famlafint.blogg.se

Håller med dig om att det är kul att kunna titta tillbaka, inte minst på listor som denna! Hoppas du får blogglusten tillbaka!

2016-01-04 @ 09:18:07
URL: http://famlafint.blogg.se/
Postat av: Embla Sofia - Mamma, fotograf, DIY

Vilken kul lista :)

Svar: Roligt att ha och se tillbaka på :)
Oliwia Eriksson

2016-01-04 @ 15:25:17
URL: http://emblasofia.blogg.se/
Postat av: Eleonora Adriana ♥

Fin du är!

Svar: Tack, glad ja blir :)
Oliwia Eriksson

2016-01-04 @ 20:58:27
URL: http://eleonoraadriana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0