Berlin lördag 11 jan

Lördag morgon vakna vi och åt frukost vid 10 tiden, lite precis på gränsen vid stängning av frukosten halv 11 så bestämde att gå tidigare morgonen efter. Riktigt fin frukost med allt möjligt, omelett, flingor, yoghurt, mackor, bakelser, bacon, äggrör, korvar, köttbullar, svamp, såser, våfflor och massa fin frukt! 
 
Tog oss sen in mot andra delen av staden och gick och titta i massa affärer i flera timmar, Hampus fyndade 2 supersnygga och coola byxor på Esprit och jag fann faktiskt ingenting på hela dagen!! Vi besökte Chekpoint Charlie och såg delen av berlinmuren som står kvar, en liten liten bit bara och tog lite bilder och kännde och klämde, lite fräckt och sorligt. Var lite dystert där. Men en upplevelse, lite sånt måste man mer göra när man är i en sån stor stad och viktig, historisk. (Säger jag som avskyr historia haha, måste nämna här då nu att jag fick Gdkänt på min historiatenta!!!) Åt lite mc donalds till lunch eftersom frukosten var så pass sent :) funka helt okej! 
 
Drog oss sen hem vid 5 tiden och gick direkt ner till poolen på hotellet och badade och basta, och där var de inte blyga ska jag säga, har aldrig sett så mycket naket, någonsin! Där hängde och slängde alla med allt, både kvinnor och män och en man som satt med särade ben rakt framför mig, ja, jag vet inte vad jag ska säga! Vill de att man ska titta eller? MYSKO var det i alla fall och varken jag eller Hampus klädde av oss, handduk runt om räckte! Men mysigt var det allt, avslappning :)
 
Gick upp och gjorde vid oss och drack lite Cava och gick sen ut och åt på en mysig restaurang som serverade äkta schnitzel, supergott och vi tog gulachsoppa till förrätt, mega god den med! Restaurang 1840 hette den och var en typisk tysk pub aktig som var en gammal perongrestaurang under tågstationen så man hörde och kännde tågen när de åkte förbi, ganska mysigt! 
 
Drog oss sen in mot stan och gick på bar och horgatan, visste vi ju inte såklart men stod 8-10 stycken på vägen med en lite magväska och stilletklackar, näststrumpor och sminkade från topp till tå, ja de syntes alltså. Sorligt! Såg till och med en bil som stanna till en tjej.... men där fanns hur många barer som helst på vägen så stanna på en och tog lite och dricka och lagom priser, supermysigt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0