är så glad

Är nu hemma från en mysig kväll inne i stan med god anka på kinarestaurangen , några glas vin, en frozen yoghurt och sen en taxi hem mot oss. Stanna en stund på loungen nere vid stranden och såg första halvleken av fotbollen och tog där jag ett glas rött och Hampus en öl. Nu kallar sängen för klockan står på 8 och kl 11 tar vi båten från stan till ön Tabarca!

29 juni stranden

En dag på stranden igen! Nog en av årets varmaste dagar så då fläktar det mer när man är vid stranden än poolen. Svalt i vattnet är det med (läs 25-26 grader) men man blir kall när man badar, så tur det är så, annars klarar man inte dagarna! Var där vid 11 och kom precis upp, började svida lite på kroppen och man orkar inte solen allt för många timmar, ska vara ute i solen hela dagen imorgon då jag och Hampus ska åka till en ö, så sparade kroppen någon timme idag :) ikväll åker vi in till stan och har ännu en härlig kväll, detta är livet! Vad vi älskar detta, inte konstigt om vi någon gång i livet flyttar hit när vi fått barn och låter de växa upp här en del av sin barndom och för oss att få uppleva sånt man hade velat som liten! Jobba och leva gott 1 år eller mer.

ost och kex

Har varit lite krasslig någon dag så har blivit någon kväll då vi bara myst och suttit på balkongen och ätit lite ost och kex och tittat på film. I förrgår blev det dock en dokumtentär, The Imposter, inte dum alls! Hur en man förfalska en identitet och tog sig in i USA, visa sig att han gjort liknande grejer nästan 100 talsgånger och efterlyst av Interpol.

8 månader 24/6

Inatt satt vi på baren nere vid havet över 12 slaget och började vår 8 månadersdag (vilket är helt sjukt!! Som jag älskar honom!!) med vars ett glas rött vin och Hampus tog en limoncello också. Underbart och mysigt och många pussar där till! Ikväll ska vi äta på fin restaurang och fira lite extra när vi är på semester och allt!

KFC

Här om dagen var jag och Hampus och åt KFC, som han aldrig hade ätit innan. Tog de klassiska hot wings som är det godaste på hela menyn, inte ätit allt men kan nästan slå vad om det. Som tur blev det en succés för Hampus del, man vet ju aldrig när man drar dit med någon och själv sett fram mot det, för det är sjukt gott!

Midsommarafton 20/6

Spaniendagar

I lördags var vi så trött efter midsommar så vi tog en lugn kväll hemma och bara här i närheten. Men igår åkte vi in till stan och åt kinamat, där vi alltid brukar gå :) tog en meny där vi fick in en massa rätter och även ankan som är det bästa på hela restaurangen! Jag och Hampus vandrade hem sen, medan mamma och pappa tog taxi. Stanna på vägen och tog vars ett glas rött.

midsommar 20/6

Vill önska er en underbar midsommar, lite för sent nu haha men har varit en fullspäckad dag med massa roligt! Jag och min älskade kom precis hem från stan och ska lägga oss nu. Mer bilder kommer under morgondagen! Har haft en fantastisk midsommar i Spanien ännu en gång!

Frozen yoghurt 19/6

Frozenyoghurt som finns här är så mycket godare än hemma! Smakar syrligt och äkta yoghurt, mer uppfriskande! Köpte vars en på La Zenia efter vars ett smakprov, kunde inte inte köpa en då liksom! Ananas för Hampus och Mango på min!

härlig badfri dag 19/6

Dagens lunch blev på svensken, en god spätta med curryremoulad. Vädret har varit dåligt idag så först börja vi dagen på köpcentrat nära oss, Habaneras, åt lunch efter det och åkte sen iväg till La Zenia som ligger ca en kvart här ifrån. 2 klänningar, ett par shorts, strumpor, vattenflaska och nagelfil följde med mig hem och Hampus köpte ett par snygga skor och strumpor! Nöjda för idag! Kom till och med en skur en stund när vi var på La Zenia, så denna dagen var perfekt till lite shopping!

Åkte hem och fixa oss etc innan vi gick till Ibiza, en spansk restaurang nere vid vattnet, mat från en köttbit till klassisk tapas. Hanna, Tindra och Jonas kom ner här i Spanien igår så nu är sommaren komplett! Vi åt middag tillsammans och förflytta oss vidare sen för att se fotbollen, Uruguay - England. Lite vin och nötter, nu är vi trötta och ska samla krafter inför morgondagens firande av midsommar! Klockan står på 7:30 för marknaden väntar där vi ska handla en massa blommor! Godnatt!

Fina flätan av Hanna, så jag har vågor imorgon!

fotboll 18/6

Synd att inte Spanien vann, dåligt spel av dem i år, attans nu när man är här nere. Men vi satt bänkade framför fotbollen idag med massa andra. Kul ändå!

Onsdag 18/6

Började morgonen på köpcentrat men fick inte med mig något hem och hann inte heller kolla på allt jag ville så ska nog dit imorgon igen :) Hampus fick med sig ett par linneshorts och en linneskjorta, jättefint! Så snyggt på honom! Åkte hem och då gick bara jag och Hampus och åt schnitzel på svensken, 8:50 var för middag, ett glas vin och efterrätt! Gick till poolen sen och sola dagen lång och tog ett stop i baren med vars en Tinto de Verano (sommarvin) och jag läser i min bok och vi spelade lite kort! Strålande fint väder idag och förhoppningsvis samma imorgon när vi drar oss till stranden!

shoppa snart 18/6

Ska åka till köpcentrat om en liten stund! Bästa Zara butiken jag någonsin varit i finns här, hittar alltid mycket snyggt. Hittar aldrig något på Zara hemma, nästa, för tycker butiksdesignen och upplägget är då jäkla dumt och dåligt. Ser inte ut så här nere :) Spanien levererar!

Vin och fotboll 17/6

VM är ju igång vilket man inte tar miste om, så igår spelade Brasilien - Mexico. Satte oss i stan vid havet längst med strandpromenaden och tittade på folk och fotbollen, dock bara 20 min ca men det var mysigt. Tog in vars ett glas vin, 4€ slutade kalaset på, oh vad jag kan leva med det. Gott vin var det med!

Spanien 17/6

Skrev ett långt inlägg innan vi skulle åka till stan men de försvann så hann inte skriva något igen (hade inte motivation nog heller) innan vi stack. Men dagen har varit hur bra som helst. Poolen blev det som sagt, sola en stund och tog en öl innan vi åt lunch, för mig blev det en god tonfisksallad, vuxenpoäng!! Sen kom det en liten liten regnskur men det fixa jag och Hanpus med vars en caipirinha och spelade lite kort, gott och roligt! Sola en vända till och bada innan det mulnade till vid kl 5 så då gick vi upp och gjorde vid oss för kvällen men kl 6 så öppnades himlen och vräkte ner en bra stund så kom iväg sen 10 i 7 med en taxi och som tur var så regna det inte inne i stan :) kvällen blev fin men lite småkalla vindar, märklig första kväll, inte varit med om på sommaren innan!

Handlat hur mycket som helst, 5 stora fyllda påsar. 10 flaskor vin och 2 cava. En friexnet för 4.40€ kan man leva med ;) och vin för 3,30€ får se hur bra det är men enligt pappa helt okej och han har lite koll. Kom precis upp i lägenheten och packat upp allt, hela kalaset gick på 144€ och hemma hade de varit betydligt mer, speciellt med all alkohol. 27 grader i skuggan nu så ner till poolen när de öppnar kl 11 är ett måste!

Nu ska vi åka och handla mat och bunkra upp sen drar vi oss mot poolen eller havet :D härligt! 24 grader i skuggan idag!

Spanien 16/6

Otroligt mysig start på semestern! Flög på kortaste tid någonsin, fick våra väskor och taxin gick snabbt! Cava blev vi bjudna på inne hos grannen innan vi ens hunnit sätta fötterna innanför vår egen dörr. Packa upp snabbt och gick sen och åt på "kvarters krogen" svensk restaurang som är himmelskt bra! En valfri förrätt på menyn, en entrecôte med sallad, morötter och klyftpotatis och en chilibearneisås. 18,95€ och glömde om den halva flaskan vin man får med i det priset med!

Gick sen ner till havet och åt vars en glass och gick längst med strandpromenaden och jag visade och berätta en massa för mitt hjärta!

Getost med honung och valnötter
Skagen
Huvudrätt

out

Travel outfit!

söndag

Inget dåligt väder idag minsann! Var uppe vid 9 för att packa de sist innan vi åkte hem till mig för att packa mitt, så Hampus är klar och redo och jag blev klar ganska nyligen! Skönt! Har suttit ute och ätit middag, orka inte laga så blev att hämta kinamat. Snart väntas mumsig spansk mat!

drink och packning

Vars en hemmablandning innan vi började tvätta och packa Hampus väska! 14-15 kg och några timmar senare så lägger vi oss nu, nöjda och längtar så! Har räknat ner sen 125 dagar och nu kan vi räkna i timmar! Godnatt på er!

femton grader

Innan vi åkte hem från Saxemara idag så tog vi en promenad för att se Hampus morfars barndomshem, så mysigt hus och roligt för honom att få se det när vi väl var där! Gick sen ner till ena hamnen och runt bland de gröna längst med vattnet och njöt bara i den strålande solen! När vi kom tillbaka tog vi på oss badkläder och doppa oss i det 15 gradiga vattnet och sen åkte vi hem till Skåne igen!

student

Hur trevligt som helst igår! Lagom med folk, god mat, inga tomma glas, sång, dans, spel, presenter och lite tårar! De hade sån tur att det kom en enorm skur innan de sprang ut och sen var det uppehåll tills alla samlades där hemma. Satt i tält, kom skurar mellan varven men varmt var det i alla fall så kan inte klaga så mycket! Lite bilder kommer här:

Grattis Sarah!

Sarahs student

Firar kusinen i Blekinge på hennes studentdag!

fotbolls-VM 2014

Invigningen av fotbollsVM 2014 - har man pojkvän är det nog något uppenbart att titta på men hoppas det blir något bra. För övrigt så hade jag gärna åkt till Brasilien!

korall

Koralltår, då jag ska ha min Svealångklänning imorgon som har lite rött i sig så tog jag något som kunde passa, vita eller blå naglar var inget alternativ direkt haha :) är snart klar här sen hämtar jag mitt skärp som är på lagning och sen Hampus och sista stoppet blir hemma och börja göra middag!

fotvård

Pysslar om mina fötter inför Spanien, har problem med mina tår så mamma är så snäll som bokat in detta innan vi åker så jag inte har ont. Tur det är sommar och jag kan gå med öppna skor!

flower

Promenad igår med Cloé, så fina blommor på vägen!

packar

Typ detta jag ska ha med mig i klädväg till Spanien, typ 10 klänningar och 3 shorts och 5-6 linne och t-shirt haha, ska nog klara mig. Nu ska bara allt annat läggas fram och sen packas ner, som solglasögon, kamera, smycken etc. Blir mer och mer stressad för varje år som går när jag ska packa haha, blir mer beroende av vissa saker och man ändrar stil och vad man trivs i.

frukost

Precis ätit frukost, inte sugen alls när man gick upp för 20 min sedan. Men det fick gå ner! Vad bjuder dagen på?!

mys vid havet

Åkte ner till vattnet och satte oss på balkongen och testa våra nya utemöbler. Än så har vi inte fixat någon dyna så filtar går prima. Hur mysigt som helst, spontan grej så tog med oss en Cola och lite riskakor och jamboxen så vi lyssnar på musik och njuter av utsikten. Regnar lite grann men det är bara mysigt, som tur är det varmt i luften så har bara shorts och en lite tjockare tröja :) mamma och pappa är inte hemma så den lilla fisen fick följa med oss hit.

onsdag

Inte lika fint väder idag som igår :(

varmt

Varit en sjukt härlig dag! Efter tippen åkte vi hem till Hampus och packa ihop våra saker och åkte hem till mig. Följde nästan direkt när vi kom hem, ner till havet med pappa och badade, kan ha varit runt 16 grader kanske. Sjukt kallt när man hoppa i men friskt och svalkande verkligen! Åkte hem och badade i poolen sen och sola och åt en underbart god middag och satt ute till nästan 9 innan vi börja bli trötta, men kallt var det inte! En av årets varmaste dag kan jag nästan slå vad om! Nu ska vi sova eller jag ska försöka så gott det går, halsen har gått över till förkylning nu så näsdropparna får jag tampas med!

tisdagsgöra

Jag håller mig självklart inne i bilen!

#selfie

kafferepet

Starta dagen med frukost på Kafferepet med Linnea! Satt ute och njöt, mumsigt! För 54 kr. Gick ner till hamnen och satt där i solen och pratade! Inte dumt alls. Hampus hämta upp mig sen och är nu på tippen med honom och slänger av en massa, när detta är klart väntas poolen så snabbt som möjligt!

black

Nya shorts, som man endast ser att de är svarta på dessa bilder men fina och sköna är dem! Nöjd!

Ikea

Hämtade Hampus kl 1 och körde sen till IKEA för att äta och handla lite grejer till Spanien och ett doftljus hängde också med hem. En sväng in på väla med då jag såg ett par snygga shorts på en blogg, som jag nu köpte med mig hem! Halsen är fortfarande lite kass men får stå ut. Ligger nu vid gräsdungen utanför Hampus och solar, drar oss in snart för börjar bli lite kallt i vinden, är ju snart nere i värmen så behöver inte pressa direkt här hemma ;) men det är skönt i solen!

city

Drar mig ner mot stan och njuter av vädret!

ny vecka

Hampus är ute på vift till 1 tiden kan jag tänka mig och sen ska han klippa sig halv 2.. Vad gör jag? Varit vaken sen 8 och strax innan 9 åkte Hampus och jag har bara ätit lite frukost och förflyttat mig från säng till soffa och soffa till säng igen.. Är trött och haft så ont i halsen igårkväll, inatt var hemskt och nu är det lite lindrigare. Mår bra i övrigt men halsen är störig! Om jag orkar ska jag gå ner till Söderpunkten och hämta en grej på gravyr, annars tar jag kanske bara en tur i stan eller försöker plugga lite fast allt är fast och jag vet att det inte kommer gå bra! Ångesten börjar krypa inom mig som vanligt! Har en chans till i augusti. MEN först blir det en dusch!

underbaringar

Träffade Hanna i Spanien vid poolen när hon var runt 2 år och jag själv var då 7 år. Lekte och jag tyckte hon var hur rolig som helst ju, som man ofta gör till små små barn när man är i den åldern, och jag själv som inte haft mindre syskon tyckte nog det var något extra! 2 år efter det så kom hennes lillasyster Tindra och året därpå fick vi även träffa henne. Två underbara tjejer! Som jag nu nästan träffat 12 somrar i rad i Spanien och även hemma i Sverige och mer och mer de senaste åren har det blivit och blir det. Har i stort sett varit med i hela deras uppväxt och följt dem så länge, så otroligt roligt. Tindra är nu 11 år och Hanna fyller 15 snart och snart är vi i Spanien igen tillsammans! Underbart fina töser, massa kramar till er! Här kommer några gamla bilder från Spanien!
Hanna - Jag - Tindra

Mamma & Tindra
Tindra
Jag & Hanna
Hanna

going to bed

Ganska sant!

bank

Hampus är en ängel, att han står ut med mig som knappt förstår mig på något med banksaker, han har hjälpt mig med bank på telefon och BankID och elegitimation och rubbet så är så nöjd så :D swish har jag/vi med införskaffat, förstår att många använder det och ja, de kanske är ganska smidigt! Kom precis hem till honom och ska nu laga lite kvällsmat, åt sen lunch men tidig middag så får ta något litet innan vi sätter på en film eller någon serie :)
Fina Helsingborgshimmel!

hamnkrog

Åkte ner till vattnet och åt middag, gott gott gott!

morotskaka

Morotskaka är underskattat, denna var med mjuk pepparkaka i botten med morötter då och en god frosting uppe på. Något mamma hade fixat men ska gör en egen en dag, hur gott som helst fast jag inte är en morots älskare men detta smakar ju bara lite nyttigare, om man kan inbilla sig det när det är grönsaker i en efterrätt ;)

kaviar & chili

Pappa kom och hämta mig och Hampus i stan efter att han varit i viken och hämtat upp sin kusin med fru, sitter nu ute vid poolen och njuter av värmen och förrätten består av rysk kaviar och ostpaj, middagen blir Chili con carne!

Peel off mask

Hampus köpte en peel off mask för ett tag sendan, använde den samma dag då och blev så förbannad för det gjorde så satans ont när jag skulle ta av den. Självklart var det i fel vecka också då allt blir med känsligt om de går snett, men nu ger jag mig på den igen! Fel vecka den gången också men nu får jag skylla mig själv i så fall :D om den gav något resultat förra gången kan ja nog inte säga varken ja eller nej, men dåligt tror jag inte det/den är!

morgonrutiner

1. Ipren för mensvärk 2. Riva morötter.

Hampus går upp och ska ta is i frysen till vattnet och ser att han glömt stänga till frysen helt igårkväll så nu står vi i köket och ska laga till köttfärsen som tinat lite, som tur det ända som blev tinat och allt annat klara sig. Lika bra och så får vi lite lunch för besväret och middag en annan dag :)

sleep

Jag och min prins säger godnatt. Kvällen är fulländad och vi intar sägen i hans lägenhet om någon minut. Ett bra tag sen man la sig vid denna tid då plugg och jobb har stått på schemat, ska bara njuta av helgen nu och kanske räkna lite lite matte, men jag överlever, för just nu är jag bara lycklig! Lite bilder på oss från kvällen och i mittenbilden är det älsklings mamma till höger.

Resumé: Toppenkväll!

till sist

God efterrätt - citronpaj med jordgubbar!

nationaldagen

Är på galej hos Hampus syster. Hur trevligt som helst! Drog på mig mina nya byxor, gult linne från top shop och kavaj från h&m och sjalen kommer från Kate Hudsons urval till Lindex, nöjd! Hoppas ni får en fin fredagskväll och nationaldag! Go Sweden!

lupiner

Plockat fina blommor till mamma!

tandem

Morfar har lyckats skaffa fram en tandemcykel som pappa slog till på direkt! Hur roligt är det inte att ha en sån? Tog en vända upp till milstolpen, tyvärr är någon växel lite kass men det gick haha skönt och sitta där bak :D

5 juni 2013

Ett år sen jag tog studenten idag! Helt magiskt dag var det och friheten som jag fick efter den dagen, oslagbar! Tiden efter studenten har bara resulterat i bra grejer! Tiden går så fort, närmre och närmre mina stora mål i livet och redan ett år färdig på min utbildning. Va allt är bra!!

green

Dagens klädsel! Tyvärr så börja det regna sen men dock varmt ute fortfarande men håller mig inne nu :) mormor och morfar är här och snart blir det god middag!

KINA

Förbjudna staden

klappat och klart

Nu tar jag helg!!

sov gott

Här om veckan så fick mormor och morfar avliva sin fina Bonzo. Han skulle fylla 16 år i september så han har varit med så länge! Men nu orka inte benen riktigt, men han har haft en långt och lyckligt och relativt friskt liv, varit en trogen vän, fått mycket motion, plockat mycket svamp med morfar och vaktat huset till 100 %. Ni ser så grå han var om nosen nu, söta vovve! Nu är du där uppe med min lilla Prins, hoppas ni har det bra ♥

Hur påverkas vi av nätet

Åh vad det kryper i mig, som jag kämpar med detta arbete men det ska ju gå! Kan inte ge upp liksom, det är inte ens ett alternativ. Allt jag läser och skriver om är hur intressant som helst men att sätta ihop allt och få ut det jag verkligen vill få fram är inte lätt alls...

Sunkist

Haft denna i kylen i evigheter, nej men sedan i höstas kanske när jag köpte den av ren slump för den verka god men inte druckit den förrän förra veckan och den var magisk. Vet inte vart jag köpte den och har mailat till något företag som står på burken och fick ett diffust svar om att den ska lanseras snart, men den måste finnas någonstans?!

för att jag pausar med plugg

Jag har insett att min senaste kyss: Var väldigt väldigt mysig!
Jag pratar: När jag vill säga något
Jag avskyr när folk: Är falska
Min första vän heter: Fay
När jag lagar mat: Gör jag det gärna med Hampus för han är så duktig!
Jag är rädd för: Att få hjärtat krossat
Den bästa känslan är: Att vara kär
Den värsta känslan är: Rädsla
Jag är bäst på: Att vara jag
Min mobiltelefon: Håller jag hårt och nära!
När jag vaknar på morgonen: Vill jag vakna upp bredvid Hampus
Just nu tänker jag på: Mitt plugg
Kärlek är: Helt fantastiskt!
Jag är sämst på: Att hålla humöret när jag blir irriterad på mina föräldrar, blir så bättre när jag flyttat!
Om jag var ett djur skulle jag vara: En hund eller fågel

sex and the city

Sex and the city är ju verkligen en favorit för mig! Gjorde detta test på Facebook som jag såg någon hade länkat till, inte så dumt ;) visste självklart svaren på de jag inte svara rätt på, när jag väl fick veta svaret, som vanligt!

Tisdag

Upp tidigt imorse och drog mig hem för att passa vovven någon timme och plugga men plugget gick skit. Sätter igång sen med det sen igen! Gjorde v mig och gick ut med Cloé innan jag drog mig in till stan igen för att fixa gravyr på en present och sen in på kullagatan och lämnade 3 stycken CVn. Vi hoppas på det bästa! Jobb nu i sommar är ju inget jag räknar med men i höst och framöver när man pluggar är verkligen något jag inte kan klara mig utan nu när jag är van vid ganska mycket mer pengar än 2800 kr i månaden, tur jag sparat massa till denna sommar :) gick med mina Nike när jag var ute med Cloé men bytte till bekväma klackar sen och njöt i mina kläder! Slappa snygga byxor, guldfärgat sidenlinne och kavaj. Ätit god middag och ska snart mysa med Hampus framför frantzen styr upp och korrarna kl 21
Dagens outfit

freezing

Hur sugen blir man inte att testa detta liksom :D

lätt carbonara

Middag Hampus laga till igår. Lättare variant av spagetti carbonara, steker bacon och kokar pasta sen blandar man i ca 1,5 burk/paket créme fraiche till två portioner och vi tog lite parmesanost på också, förhöjde smaken mycket :)

så mycket bättre

Var och lämnade Hampus vid 9 tiden och körde hem till honom sen igen för att komma igång med plugget. Frös så efter någon timme där inne så rullar jag upp för fönstret ut till gröningplatsen och ser massor som solar så jag drog med mig alla böcker och klassiska papper och penna och fortsatte här ute! Så mycket bättre!

plugg

Nu börjar allvaret igen för några dagar. Populärvetenskaplig artikel på 4 sidor ska skrivas. Har 90 ord än så länge, alltid något! Fram till torsdag 23:59!

älskade tös

Jag får ju verkligen inte nog av denna krabat!

havet

Tog en tur till vårt hus när vi ändå var nere vid vattnet, pappa tog ett dopp och jag och Hampus doppa bara fötterna, ganska kallt. Pappa som absolut inte är en badkruka eller klagar på att det är kallt eller varmt, ryckte faktiskt till när han gick ner i vattnet och blev förvånad hur kallt det var haha ovanligt för honom! Snart så sätter vi ner båten i hamnen med, idag hade varit en perfekt båtdag, men kommer fler tillfällen! Varför inte utnyttja båt när man har det och sundet är så fantastiskt fint? Dumt av oss, får ta tag i det!

lunch

Åt lunch idag på Helgas Hamnkrog, mamma tog en laxpaj och jag pappa och Hampus tog sjötunga. Hur gott som helst! Kunde knappt sitta närmre vattnet än vad vi gjorde och rakt i gassande sol!