Det är nu det händer

 Relaterad bild
 
Månaden som man har sett fram emot men som man trots allt tyckt varit skönt att det är lååångt fram, länge tills dess, inte förrän då osv. Om 1 vecka är min "semester" om man kan kalla det så, ofrivillig lite faktiskt då jag vill jobba med det jag är utbildad till och inte så lätt när det är sommarlov. Så jag började mitt nyexaminerade jag med ett långt sommarlov som nu snart är över och den 7 augusti så är det dags att köra igång. Det som jag kämpat i skolan för i 4 års tid. Kan man säga som prinsen sa när de fick barn "känslorna är all over the place" - beskriver ganska väl hur jag känner. Spannet går från total glädje till skräckblandad förtjusning. Ska bli så roligt men hur nervös och spänd är man inte för att börja på ett nytt jobb och detta är DET jobbet, ens drömjobb! 
 
Pepp till mig själv
  • Det var jag som fick jobbet, inte någon av de andra som var på intervju också. De valde mig.
  • Underbara kollegor, jag kommer få all den hjälp jag behöver på många håll.
  • Jag har pluggat i 4 år för detta, jag är ganska väl förberedd.
  • Bara jag tror att jag ska klara det - så kommer jag att klara det.
  • Hur roligt har jag inte tyckt det varit ute på praktiken? BÄST! Hur bästx1000 kommer det inte då bli att ha sin egen klass?
& en påminnelse 
  • Det är dags att börja lära sig några namn (32 st) - bara för att underlätta starten lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0