Min dag med mamma

 
Lite bilder från onsdagen i Malmö med mamma!
 
Vi åt lunch på Årstiderna i Kockska huset, viltfärsbiffar med potatis och lök, väldigt gott. Mysig miljö att sitta ner i deras källare också. Vi gick på stan och jag köpte de gröna byxorna som ni ser på sista bilden, dom kommer från Åhlens. Vi var också inne på Chanel-butiken i Hansahuset/gallerian eller vad det heter. Jättefin butik och mamma blev sminkad där av en väldigt duktig tjej och det slutade med vars en mascara till oss båda och ja, den var dyr men helt klart värt sitt pris. Den bästa mascaran jag haft. Passa perfekt för någon som har långa fransar i sig själv. På vägen hem stanna vi på kryddgården för att köpa lite påskpresent och fylla på. Mysig dag som man borde göra oftare. Tar bara 40 minuter ungefär att köra ner till Malmö. 

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Så mysigt det ser ut!

2018-04-02 @ 12:08:36
URL: http://angelicawahlin.se/
Postat av: matilda

Hej,
Har du någon gång under din studie tid framförallt tvekat på om du ska hoppa av skolan..

Jag läser till lågstadielärare nu och tvekar från och till under praktiken, men är säkert roligare när man själv står där och bestämmer allt

Svar: Hej! Nej jag tvekade aldrig under utbildningen, tyckte det var väldigt roligt och praktiken var alltid något som jag såg fram emot. Jag trivdes väldigt bra på min praktikplats, men det är väldigt stor skillnad på att jobba och vara på praktik. Men det beror också på för mig att skolan jag hade praktik på och skolan jag jobbar på är väldigt olika och olika typer av elever :) men när man börjar jobba så blir det självklart roligare! Man får styra själv och göra på sitt sätt. Hoppas inte du hoppar av, det behövs fler duktiga lärare :) Lycka till!
Oliwia Eriksson

2018-04-04 @ 11:03:14
Postat av: Elin

Läste kommentaren ovanför, har du ändrat/tvekat angående utbildning nu sen du börjat jobba ?

Är de skillnad på ett positivt eller negativt sätt mellan praktik och nu när du jobbar som de ?

Svar: Hej! Jag ångrar verkligen inte min utbildning, det bästa jag har gjort. Sen har man ju lite kritik mot utbildningen självklart att det var väldigt mycket ämnesfokuserat och inte så mycket elev-tänk. Hade velat kunna mer om anpassningar, hjälpmedel, stöd m.m. och även mer verklighetsförankrat.
Min praktik var väldigt lugn och en helt annan typ av elever jämfört med de jag har idag när jag jobbar och det är två helt olika utmaningar som båda har/ är positiva! Jag älskar ju verkligen nu när jag jobbar och får styra mer på mitt sätt, på min praktik var det svårt att komma in och ta plats och göra som jag ville då de eleverna hade så inrutat mönster hur just deras lärare gjorde så jag gjorde mycket som henne :) Hoppas du fick svar på din fråga! :)
Oliwia Eriksson

2018-04-07 @ 11:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0