Sommarlista

Vad gjorde du förra sommaren?

– Var på semester i vårt älskade Spanien och även på Mallorca + Berlin. Nog den bästa semestrveckan någonsin jag varit på, det var så annorlunda från vad jag varit på innan och jag är helt föräldskad i Mallorca, vill så åkta dit igen!!  Besökte även London en helg. Jobbade en hel del och hade en mysig sommar och taggade inför sista året på högskolan!

 

 
 
 
Planer för sommaren?

– Åka till paradiset i Spanien. Sen ska jag endast jobba 4 pass till och efter det ska jag ha ett efterlängtat och härligt sommarlov. Ett sommarlov på riktigt! och den 7 augusti börjar jag jobba som lärare! :D Min bror med barn och sambo kommer ner så ska hänga med dom en hel del. Ska gå på ett bröllop också. Men har inte så många andra planer men det blir nog en massa roligt och mysigt. 

 

Bästa sommarstället?

– På en uteservering i kvällssolen. Både i Sverige och i Spanien. En riktigt varm svensk sommarkväll är underbar men också doften av utomlands och en annan kultur är så underbart.  

 

Här badar du helst?

– I havet och speciellt havet på Mallorca, så jäääääääkla fint. Finare än många ställen i Thailand. Så friskt, klart och salt. 

 

 

Hur länge ska du vara ledig?

– Ehm typ i 7 veckor, hehe så lyxigt! 

 

Bästa sommarmaten?

– Grillat är en favorit, melon och skinka är sommrigt och gott och svenska jordgubbar!! 

 

 

Vad ser du mest fram emot?

– Semestern i Spanien, vilket ger en säkert fint väder, men hoppas på många fina sommarkvällar i Sverige för det är så underbart. Längtar också efter brossan med sina underbara knoddar! 

 

Föredrar du sommaren eller vintern?

– Sommaren. Men tänkte häromdagen när det var fint väder "Jahapp nu är den här, det man längtat efter. Vad gör man nu?" haha, blev en sån insikt i att man längtar och längtar efter värme och ljus under vintermånaderna och sen är den här och kommer försvinna lika fort igen. Ska ta vara på det så bra det bara går iaf! 

 

 

Vad kommer du att köpa inför sommaren?

– Jag har redan köpt, ett par nya fina sandaler. En bikini har jag också köpt, ett måste varje sommar. Vill dock hitta den där perfekta bikinin utan axelband, har en bild i huvudet men hittar inte the one. 

 

Bästa sommardoften?

– Nyklippt gräs, grillat och solkräm.  

 

Vad ser du fram emot just nu? 

– Att det ska sluta regna så jag kan ligga på balkongen och sola!  

 

Hur kommer du att minnas sommaren 2017?

– Mitt första riktiga sommarlov! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0