Varit och handlat

Har ganska nyligen kommit hem från City Gross där jag varit och handlat till dagens och onsdag och torsdagens middag. Brukar veckohandla på söndagar men denna vecka fick det bli idag. Handlar annars middag till sön-tors och sen på fredag och lördag kanske det lyxas till lite och ibland hämtmat eller att man är bortbjuden så handlar på de dagarna då istället. Idag köpte jag bland annat grönsaker, ketchup, salt, nudlar, nötfärs, potatis, balsamico och det tråkigaste av allt att lägga pengar på... städartiklar. Klorin behövdes det denna gång. 

 

Ikväll ska vi äta nötfärsbiffar med klyftpotatis och morötter och en kall sour cream & chili sås till det. En kryddblandning man bara häller i creme fraiche eller gräddfil, som jag köpt på Borgebykryddgård. Så roligt att gå runt där och bara välja bland alla sorters kryddor och där finns godis, te, nötter, torskad frukt, pasta m.m också. Det ska i alla fall bli jättegott. Trots att jag precis åt upp min lunch så är jag så hungrig på detta... 4-5 timmar kvar ca. Hej på er!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0