Reselistan

1. Bästa resan? - Gud så svårt! Vet ju absolut att mitt favoritland är Thailand så bästa resan borde ha varit dit. Men finns så många andra minnesvärda och fantastiska resor. London, Berlin, Kina, Spanien med tjejkompisar, Paris på mammas födelsedag bla. Kan inte välja, alla resor har varit bäst ♥

 

2. Sämsta resan? - Ingen resa har varit dålig.. men klart ställen som varit mindre bra eller inte levt upp till mina förväntningar, som tex. New York. Vet att vi var där helt fel årstid, cool stad typ så men inget jag vill åka till igen på kanske 10-20 år. Finns massa annat roligt som lockar! 

 

3. Dyraste resan? – När vi åkt till London så blir det en del shopping. Spenderat nog mest pengar där eller i för sig kanske i Kina, jag tror nog Kinaresan slår London, klart i pris på flyg etc eftersom det är långt bort men shoppingen där var inte nådig :D 

 

4. Billigaste resan? – Resan till Berlin förra året lyckades vi få riktigt billigt faktiskt, 2200 kr per person med flyg och hotell två nätter. Så det kanske kan va en av de billigaste resorna :) 

  

5. Roligaste resan? – Alla resor har ju varit roliga! Men när vi var i Polen med skolan hade vi riktigt roligt och när tjejerna var nere i Spanien var också riktigt roligt. Thailandsresorna med kusiner har varit roliga, asså nej, självklart har ingen resa inte varit rolig! 

6. Mest spontana resa? - Det måste nog vara Berlin, det bokade vi lillejulafton bara sådär och åkte sen i januari. Spontant blir oftast så himla bra! :)

7. Den resan där jag shoppade mest? - Måste vara Kina, vi hade 7 väskor med oss hem :D 

 

8. Första resan som du kommer ihåg? - Var på min första resa när jag var 9 månader, till lägenheten i Spanien. Kommer ju inte ihåg den men måste varit en spanienresa som jag minns från när jag var riktigt liten :) eller första gången till Thailand när jag var 6 år :) 

 

9. Senaste resan? - I september var vi i Stockholm :) 

 

10. Drömresemål? - Maldiverna hade varit häftigt! :)

11. Plats du kan tänka dig att åka tillbaka till? - Thailand alla gånger! 

 

12. Bästa hotellet du har bott på? - Katathani i Thailand är nog det bästa. Varit där 4 eller 5 gånger, ligger precis vid vattnet, har massa fina restauranger, privat strand, fina pooler, massage i trädgården och så trevliga människor! 

 

13. Sämsta hotellet? - När vi var iväg på studentresa i Turkiet var det kanske inte det finaste hotellet men ändå absolut inget fel för en sån resa. När vi var i Polen med skolan bodde vi i för sig på ett hostel så det var inget hotell. Men när vi var i Thailand en gång åkte vi till ett helt nybyggt hotell som faktiskt inte alls var bra, hade utsikt över ett plåttak, poolen pajja och var full med bakterier, maten sisådär och inte mycket på hotellet, det var synd. Men har nog aldrig varit så brun innan, vi låg på stranden varje dag :) 

14. Det första du packar när du ska resa? (förutom passet) - Kläderna 

 

15. Har du någon gång glömt passet? - Nej! 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är alltid något speciellt med en spontan resa :)

2015-03-01 @ 09:44:40
Postat av: Mikaela

Det är alltid något speciellt med en spontan resa :)

Svar: Ja visst är det! :)
Oliwia Eriksson

2015-03-01 @ 09:45:00
URL: http://orsin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0