Ni har också en deadline

 
Ett skolrelaterat inlägg här, därav bilden, som förövrigt är så sann! 
 
Lämnade in vårt stora engelskaarbete den 14 januari och på malmö högskola är det i alla fall så att lärarna har max 15 arbetsdagar att rätta det, 3 veckor. I onsdags var det 15 dagar på dagen, men har vi fått något resultat? Svar: Nej. Efter många mail från många elever och alla som undrar när de ska komma får vi ett mail igår om att de blivit lite sena för de haft mycket annat jobb och undervisningar etc. Så vi får svar nästa vecka. Ska jag göra så när jag börjar jobba? Säga att jag inte hinner och gör det lite senare för de dykt upp annat? Asså va? Vi får inte lämna in vårt arbete 1 minut för sent men de får utan någar problem gå över sin tid på rättningen. Det är ju också en typ av inlämning fast till oss eller de gör ju faktiskt bara sitt jobb! 3 lärare som ska rätta kanske ca 80 personers arbeten och ingen av dem är färdiga... Usch så irriterad jag blir. När vi har sånna krav och vill ha tillbaka resulatet så snabbt som möjligt men icke, vi ska bara ta att de inte gör sitt jobb i tid. Skolvärlden är inte alltid (ganska sällan) en dans på rosor. Jag ska då inte bli en sån lärare! Har inte hunnit.. ja men eller hur..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0