En ändrad livsstil

 
Har inte sovit så bra inatt. Varmt, sovit på "fel" sida av sängen inatt och det sluta med att Hampus tryckte ut mig lite hehe, rumpan utanför sängen en hel del. Bara för jag var så varm kunde jag inte heller krypa närmre och hålla om honom, ville bara få lite lite mer space, men lyckades somna om sen! När jag vaknar har jag självklart huvudvärk också.. jippie! Hampus åkte till jobb och jag sov vidare till kvart i 9 och fick i mig lite frukost innan jag gick till gymmet halv 10. Hade inte mycket energi idag så det blev 10 minuter på cykel och 10 minuter crosstrainer innan jag satte mig på maskinerna och kämpade med lite benövningar. Kör inte så mycket styrka så är inte mästare på det eller har mycket muskler över huvud taget men sånt får man också göra. 
 
De har köpt och satt upp ett cirkelgym som såg ganska roligt ut så det var ett måste att testa idag, som ni ser på bilden under här så såg det nästan ut sådär. Det var nog 3 maskiner färre. Men en lampa lyser i mitten och när det är grönt så kör man på en maskin och när det lyser rött ska man byta maskin och sen lyser det grönt igen, smart grej! Olika maskiner till olika delar av kroppen så man tränar lite av allt. Körde två varv, det var lagom och då hade jag varit på gymmet en timme och var så trött (är jag fortfarande) så jag körde hem. Jag som tycker konditionsträning känns bättre och känner mig "duktigare" då, men detta är också träning och detta var fjärde passet denna vecka så jag känner faktiskt för att ge mig själv en klapp på axeln.
 
 
 
Är mycket gladare och piggare av träning och jag har gått ner 3 kg på 6 veckor - vilket jag är stolt över! Bestämmer man sig bara och ger sig fan på att man ska lyckas så går det, ta det i din egen tid men gör något åt det. Jag tycker inte att jag har ändrat på allt för mycket. Tränar minst 2 gånger i veckan, dricker mindre alkohol, nästintill inget godis/chips etc. äter det om jag är sugen och det är inte så ofta. Håller man upp med sötsaker någon vecka så är man inte så sugen längre. Tänker på att inte använda grädde i maten (använder milda mat extra 4%) och äta mindre portioner. Jag kan fortfarande äta det mesta man vill och allt är gott. Äter inget som inte är gott bara för att gå ner i vikt eller ändra kroppen. Roligt ni som läst ända hit, var skönt att skriva av sig lite och tyckte bilden ovan sa mycket om det jag gjort nu. Mår bara bättre och bättre :) kram på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0