Kafka på stranden av Haruki Murakami

Och vilken roman. Det ryms hemifrån, det regnar makrill, det pratas med katter: det är magiskt och klokt och hypnotiserande bra. - GT

...underbart innehållsrik, lika lättillgänglig som djupt sofistikerad. Som alla riktiga stora romaner skapar den en egen värld och jag kan bara rekommendera så många som möjligt att träda in där - Aftonbladet

denna boken ska jag börja läsa nu hade jag tänkt :) fick den av max i julklapp, så får väll se om han har hittat en bra bok! 520 sidor typ (y)

gjorde muntliga delen av np i svenska idag, va helt ok men ja, helt meningslöst typ, alla säger att de är den svåraste delen :S men man snackade ju typ ingenting elr ja asså, det tog 10 minuter + att få lyssna på den saken i 3-4 min. ahja.. nu är svenska delen över iaf, skönt.
fan, ja har saker att göra:
• engelska - singapore
• engelska - ord
• hemkunskap - mitt hem
• svenska - läsa om hinduismen
• NO
• musik arbete
• packa till new york

orkar verkligen inte göra något av det, speciellt inte hkn och NO -.-
men ja, får läsa ikv istället innan ja lägger mig :) elr efter läxorna, får se.
puss /oliwiapaulinaalvaeriksson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0